Ambon manisé - Reisverslag uit Wierden, Nederland van inkygoesmaluku - WaarBenJij.nu Ambon manisé - Reisverslag uit Wierden, Nederland van inkygoesmaluku - WaarBenJij.nu

Ambon manisé

Door: inkygoesmaluku

Blijf op de hoogte en volg

01 Juli 2010 | Nederland, Wierden

Lieve familie en vrienden,
Nog 2 nachtjes slapen en dan is het zover. Om eerlijk te zijn ben ik nu al met een been op Ambon (kaki satu suda di Ambon manisé) maar er moet natuurlijk nog gewerkt worden.....

Zaterdag 3 juli a.s. vlieg ik met Garuda richting Jakarta. Maandagochtend is de vlucht naar Ambon (Batavia Air) waar ik tegen een uur of 7 zal aankomen.

Vanaf 5 juli ga ik voor 6 weken in een weeshuis vrijwilligerswerk doen. Het weeshuis heet Caleb House. Dit weeshuis is op een bijzondere manier ontstaan...

Een gezin uit de VS had hun zoon verloren in de periode dat het weeshuis werd gestart. Dit gezin besloot om het geld van hun overleden zoon aan de oprichters te schenken voor de opbouw van een weeshuis. Een gedenkwaardig gift, die ertoe geleid heeft dat het weeshuis werd vernoemd naar deze jongen, Caleb.

Momenteel wonen er meer dan 25 weeskinderen verdeeld in meisjes- en jongenskamer (leeftijd vanaf 8 t/m 22 jaar). Caleb House staat bij "Air Kaki Setan" in Ahuru in de buurt van Karang Panjang atas. De weeskinderen zijn getraumatiseerd door de onrust/kerusuhan van 1999. De meesten hebben hun ouders tijdens de onrust verloren. Er is een moestuin en een varkensstal (mijn grootste wens om eens te knuffelen met een varken!). In de avonduren wordt er gebeden en gezongen (stille tijd van aanbidding), en wordt er huiswerk gemaakt. Er zijn ook een 4-tal computers.

Wat ik daar precies ga doen zien we wel als ik daar ben....

wordt vervolgd

Tjium manis/liefs en groetjes,
Ineke P.

  • 01 Juli 2010 - 13:45

    Ellen Ambrosius:

    hey Ineke,

    Wat geweldig gaaf dat je dit gaat doen !! Ik wens je enorm veel succes en plezier toe ! Ik hoop van harte dat je tot een zegen mag zijn voor die kindertjes daar ! En dat je niet alleen met een varken knuffelt, maar vooral ook heel veel met de kids !!!

  • 01 Juli 2010 - 14:03

    Gerda Achterkamp:

    Heel goed van je om dit te gaan doen! Ik wens je veel succes en volg je zeker via deze site.
    Liefs en groeten, Gerda

  • 01 Juli 2010 - 15:10

    Carla J F:

    Hoi Ineke,

    Hele fijne weken toegewenst! Ik blijf je reisverslag zeker volgen.
    Liefs

  • 01 Juli 2010 - 17:02

    Marianne Van Rijn:

    Dag Ineke,

    Geweldig dat je zolang vrijwilligerswerk gaat doen. Ik ga je zeker volgen.
    Fijne tijd.
    Marianne

  • 01 Juli 2010 - 19:23

    Ally Thomas:

    Hi Ineke,
    Wij wensen je een bijzondere tijd op Ambon en gaan je advonturen zeker volgen. Liefs en groetjes.

  • 01 Juli 2010 - 19:27

    Joey Van Der Werf:

    Hoi Ineke

    Ik hoop dat je een fijne tijd zal hebben in Ambon.
    En ik vind het onzettend lief dat je de kinderen gaat helpen in Ambon

    Groetjes en heel veel liefs.Joey

  • 01 Juli 2010 - 20:08

    Nona Saimima:

    Tante ineke,

    Helemaal te gek wat u gaat doen! Zou ik ook wel graag willen. Ik kan niet wachten op al uw verhalen!

    Succes en veel plezier!
    Dikke kus nona!

  • 01 Juli 2010 - 20:15

    Peet & An:

    Dag tante Ineke!!

    Een hele goede reis, geniet er van!! En tot lihat maar weer!!

    Groetjes en een dikke kus uit Amersfoort!

  • 01 Juli 2010 - 21:51

    Juut:

    Ik ga me hier aanmelden om jouw verhalen te kunnen volgen, en zal ze voor mama uitprinten, ze zal ook het leuk vinden om te lezen!

    Succes en veel plezier!

    Groetjes uut C-land
    XXX

  • 01 Juli 2010 - 21:53

    Jits:

    Laat die varkens maar lopen... Deze kids hebben je veel meer nodig. Wat een liefde ga je ze daar geven!
    Mijn respect.

  • 02 Juli 2010 - 07:10

    Arend Boekhoudt:

    Beste Ineke,



    Ik hoop dat je een hele goede tijd op Ambon hebt. Kom heel terug en ik hoop dat je veel kunt betekenen voor de kinderen op Ambon. Wanneer ik er aan denk zal ik op site kijken. Eerlijkheidshalve ben ik bang dat ik geen trouwe bezoeker zal zijn.



    Groet, goede reis en tot na de vakantie,



    Arend

  • 02 Juli 2010 - 11:16

    Erik Wolters:

    Yo patty,

    Geweldig dat je dit gaat doen. Veel succes en plezier. Trouwens ik hoorde iemand laatst die had het over molukkers die terugkeerden naar hun land; ze worden wel mislukkers genoemd haha, maar dat vind ik jou zeker niet.
    groet Erik

  • 02 Juli 2010 - 12:34

    Hans De Hoop:

    Ineke,
    ik weet zeker dat de daar veel kunt betekenen.
    Ik wens je veel plezier toe, ik zal je verhaal volgen.
    Hans

  • 03 Juli 2010 - 23:18

    Anne Ong A Kwien Pal:

    Hoi Ineke,
    Te gek dat je dat doet.
    Ik ben benieuwd naar je ervaring.Ik wens je heel veel succes en plezier met de kids en ook de varkens.
    Liefs, Anne

  • 04 Juli 2010 - 07:58

    Monica:

    Hoi Kaka Inky,

    Fijn dat ik je nog kan uitzwaaien, ik ben weer benieuwd naar je belevenissen ....spannend...vooral je eerste knuffie met een varken....yihaaa..!!! kaka...ik hoor het wel..!! See you..!!GBU..!!

  • 05 Juli 2010 - 09:51

    Martin Oude Avenhuis:

    Ha die Ineke ik wens je alle goeds en een geweldige tijd toe op jou Ambon.

  • 05 Juli 2010 - 10:22

    Yvon Pali:

    hey ineke
    ik ben gewoon jaloers dat jij dit allemaal nog kan doen!! echt te gek...
    heel veel plezier met je eerste knuf als ik het kon was ik met je meegegaan..jammer tubuh sing kasih, doe mijn family de grtn mocht je ze zien... Have fun..xxvons

  • 07 Juli 2010 - 04:51

    Ampie:

    Hi zus,

    Bedankt voor het stukje over Caleb house. Ik ga je volgen, zus. Ik ben zeer benieuwd . We spreken wel een keer af als je weer terug bent.

    Zus, be blessed to be a blessing.

    Hormatz, Ade Bram

  • 07 Juli 2010 - 10:14

    Aboru:

    Batak, is het daar ook zo'n gekkenhuis met de overwinning van Nederland-Uruguay.
    Loop je daar ook net zoals zij in het oranje??? Of hou je toch jouw Feyenoord shirt aan?
    We'll keep in touch :-)

  • 07 Juli 2010 - 17:21

    Jan Oude Lansink:

    Dag Ineke,

    Ik neem aan dat ik ook mag reageren op de foto naast het reisverslag: wie is die vreemde man naast jou?
    Ineke, je laat je hart (reizen en voor anderen wat betekenen) weer helemaal spreken tijdens deze vakantie.
    Ik wens je daarbij én Suc6 én toch ook erg veel plezier!

    Met een hartelijke groet,
    Jan

  • 08 Juli 2010 - 20:12

    Yvonne:

    Super dat je jouw vakantie zo benut! Heel veel succes en knuffel niet te lang met dat varken.....ik zal je verslag zeker volgen!

  • 21 Juli 2010 - 19:17

    Lea:

    Hi Ineke,
    Goede vlucht gehad?Hoe is het op Ambon? en met de anak2.?
    Vlgs mij vermaak je je daar prima en is het geen werken maar toch vakantie.Ik weet dat je dit werk met overgave doe.Goed van je.!!Ga je zeker volgen hoop op veel foto's en verhalen natuurlijk.
    Have a good time en Liefs Lea.

  • 25 Juli 2010 - 12:17

    Ellen Ambrosius:

    Hey Ineke,

    Ik ben zo nieuwsgierig naar hoe het met je gaat daar ... en wat je daar allemaal doet en met wie je allemaal knuffelt ;-).... wanneer komen de verhalen en foto's online ?

    Have fun daar, geniet en deel uit !


  • 25 Juli 2010 - 17:14

    Gerrit:

    Hoi Ineke

    Geen sPatty verandert he?
    Gaat lekker je eigen gang zoals altijd.
    Je mag mij ook knuffelen ipv dat varken. Voor dat varken zeker wel zo prettig.

    Groeten en veel plezier, Gerrit

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Wierden

Ambon manisé

Recente Reisverslagen:

20 Augustus 2010

Vervolg Caleb House

28 Juli 2010

Caleb House - Ambon (Maluku)

01 Juli 2010

Ambon manisé

Actief sinds 01 Juli 2010
Verslag gelezen: 1245
Totaal aantal bezoekers 18228

Voorgaande reizen:

03 Juli 2010 - 21 Augustus 2010

Ambon manisé

Landen bezocht: