Vervolg Caleb House - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van inkygoesmaluku - WaarBenJij.nu Vervolg Caleb House - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van inkygoesmaluku - WaarBenJij.nu

Vervolg Caleb House

Door: inkygoesmaluku

Blijf op de hoogte en volg

20 Augustus 2010 | Indonesië, Batavia

Lieve familie en vrienden,

Aan een fijne tijd komt ook een einde. Ik ben nu in een hotel in Jakarta (FM7 resort,10 min vanaf het vliegveld (als er geen macet is) waar ik gistermiddag ben aangekomen. Ik zit nu achter mijn laptop mijn reisverslag te verwerken op mijn kamer. Helaas, zoals bekend, nog steeds geen foto's maar die komen nog ......waarschijnlijk als ik weer terug ben in Nederland.

27 juli-12 augustus 2010:

dinsdag 27 juli:
Gisteravond ben ik heel vroeg naar bed gegaan en zag dus niet dat Russel gebeld had. De volgende ochtend zag ik dat hij een sms-je gestuurd had dat ze gisteren op Ambon waren aangekomen, Russel, Dewi, Zhane en Galiano. Salome is niet meegekomen, daar ze net een ooroperatie had gehad en mocht dus niet te veel vliegen.

Voordat ik hen zal ontmoeten heb ik eerst nog een paar uurtjes Engelse les gegeven aan de kids die pas 's middags naar school gingen. Een van de kids is niet naar school gegaan daar hij geen......droge witte sokken had.

Na de les ben ik met een van de kids (Theo) richting de stad gegaan, waar ik bij de KFC in Urimessing met de fam Patawala had afgesproken. Eerst gingen we met de angkutan kota (busje) richting de stad en daarna namen we een becak (fietstaxi). Het was natuurlijk hartstikke druk op de weg, maar onze becakrijder kon zich goed handhaven met ons 2-en als passagiers, tussen al die andere becaks, auto's, busjes en brommers. Bij KFC aangekomen waren de anderen er al. Ook was een neef van Russel met hen meegekomen, Berthy Siahaya, ja ja op Ambon is er ook een Lambert Siahaya, maar deze heeft wel haar....hahahai). Men heeft al gegeten dus wachten zij tot ook wij gegeten hadden. Nog even met Galiano gekletst die Ambon heel leuk vond. Er is meer natuur op Ambon dan in Soerabaya waar er veel grote gebouwen zijn en zo, vond hij. Nadat wij klaar waren met eten en Theo achterop een ojek gezet om naar school te gaan, nam Berthy ons op sleeptouw. Het regende wel buiten maar niet zo hard. Berthy bracht ons eerst naar Cafe Sibu-Sibu waar je gezellig kon zitten onder het genot van een echte geperste sinasappelsap en zuurzak en ......ja ja je mag hier nog binnen roken! Hij vertelde ons dat hij een Oom Andy, vorig jaar, bijna elke dag hier kwamen om effe lekker een flesje Bintang te drinken. Sibu-Sibu heeft aan de muren vele foto's hangen van bekende Molukse bands uit Nederland o.a. Massada en foto's van bekende Molukse voetballers zoals Giovanni van Bronckhorst en Simon Tahamata (de rest vind ik niet zo belangrijk....). Op de achtergrond hoorde je Foco zingen.

Toen de regen een beetje gestopt was liepen we verder. Onderweg liepen we langs een gebouw waarvan de deuren open waren. Er zaten een aantal mensen binnen en in het midden stond een kist waarin iemand lag. Dewi en Zhane schrokken zich lam. Later hoorde ik dat het een aula is voor Chinese mensen.

Daar het nog steeds regende waren we naar Ambon Plaza (Amplaz) gegaan. Dit is een grote winkelcentrum (de enige nog op Ambon, de planning is dat er in Passo ook nog een komt, men is er al mee bezig) met allerlei soorten winkels van o.a.schoenen, kleren, dvd's, cd's, HP's, een supermarkt, en een ATM. Ik ben daar Via nog en ben met haar teruggegaan naar de terminal waar ik mijn busje kon pakken om naar huis te gaan, want om 17.00 uur moet ik weer Engelse les geven.

Thuis aangekomen had ik nog lekker even gemandied en ging even op bed liggen voordat de les begon. Van 17.00-19.00 uur aan 7 kids les gegeven. Ze hadden allemaal hun huiswerk gemaakt. Het is zo leuk om les les te geven, men probeert zo goed mogelijk hun best te doen. De groteren waren naar de stad gegaan, waar ze Engelse les kregen van een Australier.

Na de les werd er gegeten (gelukkig weer papeda en tjolo2) en daarna Ibada (bidstond). Tegen een uur of 11 ging iedereen naar bed. Ik ging nog even op de veranda een sigaretje roken voordat ook ik mijn bedje opzocht.

woensdag 28 juli:
Na een goeie nachtrust ben ik om 05.00 uur opgestaan. Ik vond het te rustig en het bleek dat er nog niemand was opgestaan. Heb eerst de meiden wakker gemaakt en daarna de jongens. Natuurlijk ging het moeizaam maar het lukte aardig. Nadat ze allemaal uit bed waren ben ik zelf weer teruggegaan naar bed.

Tegen een uur of 9 hebben we nog een uurtje computerles gegeven aan de kids die 's middags pas naar school hoefden. Na de computerles had ik zelf nog even achter de computer gezeten om me voor te bereiden voor de Engelse les van de volgende dag. Ik had gemerkt dat het beter was om dingen die ik wilde doorgeven op papier te zetten en van daaruit werken, zodat men niet steeds dingen hoefde op te schrijven. Na de lunch nog effe een paar uurtjes geslapen (istirahat) en nog even gemandied. Vanaf 17.00 - 19.00 uur weer computerlessen gegeven.

Voordat we gingen eten (avond) ging ik eerst bijkletsen met de kids hoe hun dag was gegaan. Na het eten en Ibada gingen de kids hun pr (huiswerk) maken of in de slaapzaal of in de bibliotheek (perpustakaan). Zelf ging ik nog even op de veranda zitten om mijn dagboek bij te houden en effe een sigaretje(s) te roken. Hier rook ik geen samson maar Marloboro. Wat wil je als het alleen maar 1,20 euro per pakje kost. Stoppen is goedkoper maar het is zo lekker .......vooral na het eten. Buiten zitten bij Caleb House is genieten van de rust (geen auto's, brommers of busjes). Ook al regent het bijna elke avond (en soms echt heel2 hard, net alsof er honderden olifanten aan het plassen waren.....) wordt je niet nat want de afdak beschermt je van de regen. Daarna kon ik weer lekker slapen....

Donderdag 30 juli:

  • 20 Augustus 2010 - 08:04

    Lea:

    Salaam,
    Ja de tijd gaat snel of nie dan.Bijna weer thuis.
    Vlgs mij heb je een top tijd gehad en de kinderen v. Caleb to.Leuk dat je Rus &Co toch gezien hebt en mijn neef.Klopt wat hij vertelde dat Andreas daar regelmatig zat.Het was een soort stamkroegje geworden.We kwamen zelfs toen Benny Souhuwat tegen.Nou dan weet je het wel.??
    Ben nieuwsgierig naar je foto's en wenst je een goede vlucht en veilig thuiskomen.
    Amato sampai bertemu di Wierden.!!!

  • 23 Augustus 2010 - 00:25

    Erny:

    Hey Ineke,

    Yep..tied van kome en goa
    Sajang kata tidak bisa liat foto2.
    Asal kuat sabar sadja.
    Sampai bertemu di tanah Belanda.
    Hormat xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Batavia

Ambon manisé

Recente Reisverslagen:

20 Augustus 2010

Vervolg Caleb House

28 Juli 2010

Caleb House - Ambon (Maluku)

01 Juli 2010

Ambon manisé

Actief sinds 01 Juli 2010
Verslag gelezen: 4258
Totaal aantal bezoekers 18229

Voorgaande reizen:

03 Juli 2010 - 21 Augustus 2010

Ambon manisé

Landen bezocht: